Haber

Dijital futbol platformu Scoutium, 12 milyon TL hedefiyle kitlesel fonlama turunda

Dünyanın her yerindeki futbolcuları keşfetmek ve futbolu demokratikleştirmek amacıyla 2017 yılında kurulan dijital futbol platformu Scoutium, fundbulucu’nda bir yatırım türü olarak karşımıza çıktı. Futbolun en değerli sorunlarından birine çözüm üreten, dünya çapında benzeri olmayan ve yüksek gelir potansiyeli olan bir iş modeline sahip olan girişim, şirket hisselerinin %10’unun arzı ile yatırımcılardan toplam 12 milyon TL fon talep ediyor. Halihazırda başta Beşiktaş, Fatih Karagümrük Spor Kulübü, Eyüpspor olmak üzere birçok kulüp ile işbirliği halinde olan girişim şirketi, üye sporcu ve kulüp sayısını hızla artırarak 2027 yılı sonuna kadar 600 milyon TL ciro elde etmeyi hedefliyor.

Dünya çapında altyapılarda ve futbol okullarında 100 milyondan fazla profesyonel futbolcu adayı keşfedilmeyi bekliyor. Ancak maddi sıkıntılar ve referans eksikliği nedeniyle birçok yetenekli futbolcu profesyonel olamadan kariyerlerini sonlandırıyor. Profesyonelliğe giden uzun yolculuklarının her aşamasında keşfedilmeyi bekleyen futbolcu adaylarının yanında olmak için kurulan dijital futbol platformu Scoutium, futbol kulüplerinin takımlarına katabilecekleri yetenekli oyuncuları çok daha ucuz ve pratik bir şekilde bulmalarını da sağlıyor. . Yemeksepeti Kurucusu Nevzat Aydın, İyzico Kurucu Ortağı Barbaros Özbuğutu ve İyzico CEO’su Orkun Saitoğlu gibi değerli yatırımcılardan yatırım alan, başvurusunda kayıtlı 32 binden fazla lisanslı futbolcu bulunan girişim, yeni yatırımcılar arıyor. dünyanın en büyük futbol topluluğunu uzun vadede yönetin. Fon bulma platformunda hisse bazlı kitlesel fonlama türüne adım atan Scoutium, şirket hisselerinin yüzde 10’unu yatırımcılara arz ederek 12 milyon TL’lik fon talep ediyor.

Fundfinder Future GIF’in 500 bin TL, Two Zero Ventures’ın 1.2 milyon TL ve Scoutium yönetici ortağı Ali Akçay’ın 1 milyon TL’lik ön yatırım kararı 4 Ağustos’a kadar devam edecek. Taahhüt şirketi, yatırım türünün başlangıç ​​tarihi olan 5 Haziran Pazartesi günü saat 10:00 itibari ile 10 iş günü içerisinde EFT veya kredi kartı ile yapılan yatırımlarda yatırımcılara %20 oranında ilave pay verecektir.

Dünyada benzeri olmayan bir iş modeliyle ilerlemek

Scoutium, kendi iş modeliyle, Türkiye’nin dört bir yanından yüzlerce kameraman ile akademi ligleri ve spor okullarındaki maçların 90 dakikalık yüksek kaliteli görüntülerini yakalar. Bu görüntüler, şirketin yazılımı kullanılarak Scoutium izcileri tarafından etiketlenir. Bu etiketleme sonucunda, maçta oynayan tüm futbolcuların hareketlerine ait görüntü bölümleri ve detaylı istatistikler elde edilmektedir. Bu anlık görüntüler ve istatistikler, Scoutium uygulamasına üye olan futbolcular, Scoutium web sitesini kullanan kulüpler, yöneticiler ve federasyonlar ile paylaşılmaktadır. Böylece futbolcu adayları performanslarını herkese gösterme, kendi performanslarını takip etme ve kendilerini diğer futbolcularla karşılaştırma şansı yakalarken; kulüpler, menajerler ve federasyonlar oyuncuları keşfedebilir ve anlık görüntüler ve istatistiklerle performanslarını takip edebilir. Ayrıca Scoutium uygulamasına üye olan profesyonel futbolcu adayları, anlaşmalı spor markalarının çalışmalarına benzersiz fırsatlarla ulaşma ve şirket tarafından üretilen içerikleri takip ederek kendilerini geliştirme fırsatı buluyor.

2021 yılında Polonya pazarındaki faaliyetlerine başlayan,   Scoutium, Türkiye’deki hızlı büyümesinin ardından küresel genişlemeye odaklanacak. Geçtiğimiz aylarda Avrupa’nın üç büyük futbol ülkesi Almanya, Fransa ve Belçika’da görüşmeler ve operasyonel denemeler gerçekleştiren işletme, 2025 yılı sonuna kadar gelirlerinin yarısını yurt dışından elde etmeyi planlıyor. üye sporcu ve kulüp sayısını hızla artıracağını ve 2027 yılı sonuna kadar yıllık 600 milyon TL ciro elde edeceğini öngören, 1 milyar doları aşan bir şirket değerine ulaşarak dünyanın en büyük futbol topluluğu.

“Amacımız tüm futbolcu adaylarına fırsat eşitliği yaratmak”

Yatırım türünden bahseden Scoutium Kurucu Ortağı Efe Aydın, “Zaten büyük ve büyüyen, birçok kişinin tutkunu olduğu bir pazarda faaliyet gösteriyoruz. Futbol sektörünün dijitalleşmeye açık olması nedeniyle altyapılarda dijital devrimin öncülerinden biri olmayı planlıyoruz. Şu anda hiçbir yerli veya küresel rakibin sahip olmadığı pahalı bir futbolcu adayları veri tabanına sahibiz. Veritabanımız her geçen gün alınan görseller ve istatistiklerle büyümektedir. Bu nedenle sürekli gelişen ve gelişmeye açık gelir modellerimiz var. Scoutium’un kuruluş amacı; Futbolu erişilebilir kılarak tüm futbolcu adayları için fırsat eşitliği yaratmak. Özgün iş modelimiz, futbolun birleştirici gücü ve yatırımcılarımızın desteği ile amacımız dünyanın her yerinden futbolcuların keşfedilmesini sağlamak ve futbolda fırsat eşitliği yaratmaktır. Bunu da değerli yatırımcılarımızın desteği ile hızlı bir şekilde başaracağımızı düşünüyorum.”

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu